Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Metro: Maria na urlopie za nadgodziny, a PKP Energetyka zasili obie Wisły

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
31-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Metro: Maria na urlopie za nadgodziny, a PKP Energetyka zasili obie Wisły
Najnowsze wieści z frontu drążenia tuneli. Anna już odbija od II linii, by wydrążyć łącznik techniczny z I linią. Maria stoi, bo wyprzedziła prace konstrukcyjne na kolejnej stacji. Wiadomo też już kto dostarczy prąd dla dwóch praskich tarcz.

 Anna, która drąży południowy tunel centralnego odcinka II linii, od ponad trzech tygodni „garażowała” w szybie wentylacyjnym V-11 za ul. Emilii Plater. Jej kolejnym zadaniem jest wydrążenie łącznika z I linią. Tarcza wznowiła prace wczoraj (29 października) wieczorem. Dlaczego zajmowało to tyle czasu? – Anna musi zmienić kierunek drążenia. To nie takie proste i szybkie – wyjaśnia ten postój Francesco Scaglione, kierownik kontraktu ze strony AGP Metro. Jak ocenia, tarcza wydrąży 450-metrowy łącznik w ciągu jednego miesiąca. Po dotarciu do szybu demontażowego w rejonie stacji Centrum jej czoło zostanie zdemontowane, wyjęte na powierzchnię i przetransportowane z powrotem do szybu wentylacyjnego V-11 w ciągu Świętokrzyskiej. Zaplecze TBM-u natomiast będzie wycofywane przez wydrążony tunel łącznikowy.


Druga tarcza, Maria, drąży północny tunel na wschód od wentylatorni V-11 w kierunku stacji C-11 Świętokrzyska. – Maria zostanie zatrzymana w czasie transportu Anny – mówi Scaglione. Jednak z informacji, jakie uzyskaliśmy od Metra Warszawskiego, wynika, że Maria już stoi. Tarcza wyprzedziła harmonogram, a wykonawca potrzebuje 2-3 miesięcy, by dokończyć prace na stacji C-11 Świętokrzyska przy płycie dennej. Maria spodziewana jest na stacji Świętokrzyska najpóźniej na przełomie stycznia i lutego 2013 r.


– Gdy zatrzymane zostaną dwie tarcze pracujące w śródmieściu, przerzucimy ekipy do transportu i złożenia dwóch praskich tarcz – mówi Scaglione. Jedna tarcza powinna ruszyć na początku lutego 2013 r., a druga – miesiąc później. Wiadomo też już co z zasilaniem dla Wisły I i II. – Prąd dostarczy PKP Energetyka. Są w końcu bardzo blisko – mówi Francesco Scaglione. Jedna tarcza TBM w ciągu godziny potrzebuje 2,5 MW, co odpowiada – jak podaje Ratusz – zapotrzebowaniu 15-tysięcznego miasta.
Zgodnie z deklaracją wykonawcy wszystkie tarcze powinny skończyć drążenie na stacji C-13 Powiśle w rejonie czerwca 2013 r.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5